Belangrijke informatie m.b.t. Covid-19
Anno 2022 zullen we moeten leren leven met Covid-19 en de coronamaatregelen. Gelukkig heeft het afgelopen jaar laten zien dat we prima kunnen reizen!
Wellicht vindt u het toch spannend om een reis te boeken of heeft u vragen over de manier waarop de reizen worden uitgevoerd. Daarom hebben wij hieronder de belangrijkste garanties en voorzorgsmaatregelen voor u op een rijtje gezet.
Heeft u nog vragen, bel of mail ons gerust!
Veilig op reis per touringcar
U zult worden vervoerd met moderne touringcars van VDL. In deze touringcars zijn de meest geavanceerde airconditionings- en ventilatiesystemen aanwezig. Reizen met de touringcar is dan ook heel veilig! Net als vliegtuigen, zijn touringcars uitgerust met hoge kwaliteit klimaatsystemen met hoogwaardige filters, die ervoor zorgen dat er gedurende de gehele reis schone lucht in de bus aanwezig is.
Een touringcar heeft bovendien het voordeel dat er altijd verse lucht van buiten wordt aangezogen via de airconditioninginstallaties op het dak.
Hygiëne in de bus
Elke bus wordt dagelijks schoongemaakt. Dat betekent dat handgrepen, armleuningen, hoofdborden, stoelen en riemen worden gedesinfecteerd. In verband met de hygiëne heeft u gedurende de hele reis zoveel mogelijk een vaste zitplaats in de bus. Laat geen afval achter in de bus, zeker geen gebruikte mondkapjes!
Gebruik van mondkapje
Alle gasten dragen, net als de chauffeur en de eventuele reisleider, tijdens de gehele busreis een mondkapje (over neus en mond). Zorg dat u voldoende medische mondkapjes meeneemt! Deze heeft u tijdens de reis, maar ook ter plaatse nodig. Bovendien is op de meeste stopplaatsen onderweg een mondkapje verplicht. (In Duitsland zijn de FFP2 mondkapjes verplicht.)
Richtlijnen en spelregels
Het is belangrijk dat u zich aan de regels houdt! De chauffeur bepaalt geeft aan wat er wel en niet is toegestaan. Houd u zich niet aan de richtlijnen, dan kan de buschauffeur u van de reis uitsluiten. Alle hieruit voortvloeiende kosten zijn voor eigen rekening.
CoronaCheck App/ QR-Code
Het is mogelijk dat er bij hotels, winkels of bezienswaardigheden naar de QR-Code wordt gevraagd. Als u de CoronaCheck App op uw smartphone heeft staan, dan kunt u op vertoon van uw QR-Code op reis in Nederland en Europa. Heeft u geen smartphone, dan kunt u een papieren QR-Code printen op de website https://coronacheck.nl/nl/print/.
Wanneer u geen internet heeft kunt u telefonisch contact opnemen met 0800-1421. Zij kunnen u verder helpen met een QR-Code op papier. Let op, het vaccinatiebewijs is 9 maanden geldig na de laatste prik! Benodigde vaccinaties, vallen net als een geldig reisdocument, onder de verantwoordelijkheid van de reizigers.
Reisadviezen
Voor ons is veiligheid enorm belangrijk. Wij gaan alleen op reis als dat mogelijk is, volgen alle ontwikkelingen op de voet en houden ons te allen tijde aan de maatregelen van zowel de Nederlandse als de buitenlandse autoriteiten. Informatie en reisadviezen kunt u vinden op de website van de Rijksoverheid: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
Informatie in uw reispapieren
Heeft u een reis geboekt, dan ontvangt u automatisch uw reispapieren per mail of per post. In uw reispapieren vindt u de richtlijnen voor het vervoer per touringcar, uw reisdocumenten, de verplichte toegangseisen van een land (vaccinatiebewijs, PCR test, antigeentest en informatie omtrent uw excursieprogramma.
Vanwege de coronamaatregelen ter plaatse kan een excursie er anders uitzien.
Het kan voorkomen dat wij kort voor of tijdens de reis worden geconfronteerd met aanpassingen in het programma. Uw reisorganisatie of chauffeur/reisleider zal u hierover informeren.
Goed verzekerd op reis in tijden van corona
Een reisverzekering en annuleringsverzekering waren altijd belangrijk, maar ook juist nu zijn zeker in tijden van corona, erg belangrijk. Een reisverzekering behoedt u voor hoge kosten door onvoorziene omstandigheden tijdens de reis, waaronder corona-gerelateerde omstandigheden. Een annuleringsverzekering dekt in veel gevallen annuleringskosten als u niet op reis kunt in verband met het coronavirus, bijvoorbeeld door besmetting of verplichte quarantaine.
Onbezorgd op reis
Uw chauffeur/reisleider zal tijdens de gehele reis regelmatig de sites van Buitenlandse Zaken en het RIVM checken voor de meest relevante regelgeving en inreis-voorwaarden.
U dient er zelf voor te zorgen dat u aan de gestelde eisen van het land en de eventuele doorreislanden voldoet (QR-code/test/medische mondkapjes).
Mocht u niet aan de gestelde voorwaarden voldoen, dan zullen alle hieruit voortvloeiende kosten en eventuele uitsluiting van verdere deelname aan de reis voor eigen rekening komen. De reisadviezen kunt u vinden op de website van de Rijksoverheid.
Repatriëringsgarantie
Wanneer u een busreis bij ons heeft geboekt, dan zorgen wij ervoor dat u weer veilig thuis komt! Bij calamiteiten biedt onze organisatie samen met de reisleider en/of chauffeur alle hulp en bijstand waar mogelijk.